Podstawowe informacje na temat treningu kobiet

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-koed4fps’ admin_preview_bg=”]

Zanim zdecydujemy się wybrać na siłownie, należy wcześniej posiąść kilka podstawowych informacji, dzięki czemu nie będziemy popełniać błędów, przez które efekty na siłowni nie są widoczne. Przede wszystkim dla osób początkujących zaleca się trening FBW. Jest to trening całego ciała, który polega na tym, że na jednej jednostce treningowej wykonujemy tyle ćwiczeń, aby zaangażować każdą partię mięśniową. Nie spodziewajmy się pierwszych efektów treningu wcześniej niż po około miesiącu.

Siłownia to specyficzny sport i należy mieć w tym przypadku dużą cierpliwość. Plan treningowy dla kobiet powinien być zmieniany co około 2 miesiące, aby nie przyzwyczajać mięśni do tego samego wysiłku. Zanim rozpoczniemy jednostkę treningową, konieczna okaże się krótka rozgrzewka, która przyspieszy tętno i przygotuje organizm do wysiłku. Zaczynajmy od dużych partii mięśniowych, kończmy na tych najmniejszych. Tak więc przykładowa kolejność może wyglądać następująco: klatka piersiowa, nogi, plecy, barki, triceps, biceps, brzuch. Zalecana ilość powtórzeń oscyluje w granicach 10, natomiast jeśli chodzi o serie- 4. Dopiero po dokładnej znajomości tych podstaw możliwe jest zabranie się do prawidłowego treningu.

[/av_textblock]