iPhone jest flagowym produktem Apple cieszącym się ogromną popularnością na całym świecie, również w Polsce. To jednak nie wyklucza rozmaitych problemów, z jakimi mają do czynienia użytkownicy iPhone’ów. Typ usterek w dużej mierze zależy od konkretnego modelu smartfona – konieczna jest wówczas naprawa telefonów. Sprawdźmy, jakie awarie zdarzają się najczęściej?

Krótko trzymająca bateria

Krótki czas pracy baterii to zarzut bardzo często kierowany pod adresem iPhone’ów – w szczególności starszych modeli jak 4/4S, 5/5S czy 6/6S. Bateria źle znosi niskie i wysokie temperatury oraz szybko się zużywa. Nierzadko powoduje np. samoczynne wyłączanie się telefonu. Nie pozostaje nic innego jak jej wymiana w serwisie iPhone’a. W ostateczności warto zastanowić się nad zakupem nowszego modelu, gdzie tego typu usterki zdarzają się znacznie rzadziej.

Samoistny restart telefonu

Kłopoty z samoczynnym restartem zgłaszają nie tylko klienci posiadający starsze iPhone’y. Nierzadko jest to także utrapieniem m.in. właścicieli modelu iPhone 8. W znakomitej większości przypadków za taki stan rzeczy odpowiada uszkodzona płyta główna, chociaż wina może leżeć też po stronie oprogramowania, karty SIM czy układu ładowania. W tej sytuacji niezbędne jest dostarczenie iPhone’a do serwisu telefonów.

Gubienie zasięgu

Gubienie zasięgu to usterka bardzo utrudniająca korzystanie z telefonu. Przypadłość ta dotyka w głównej mierze starszych modeli ze wskazaniem na iPhone’a 4. Przyczyn takiej awarii da się wymienić sporo: uszkodzona antena, uszkodzony moduł antenowy na płycie głównej, wadliwa karta SIM, zepsute oprogramowanie etc. Warto również pamiętać, iż niektóre smartfony mają większe predyspozycje do gubienia zasięgu niż inne telefony. Niezbędna jest wykonana przez profesjonalny serwis naprawa iPhone’a.